Sunday 16 September 2012



so..hai ;)

harini pegi manipal..awal-awal pukul 6 suku pagi sofia dah kejut suruh siap.dengan malas2 aku pegi bilik air.bila dh masuk bilik air..nampak baju makin penuh satu baldi.jadinya,terus basuh.

keluar dari bilik air,zahirah tengah duduk atas katil.

'mun,dorang dah pegi.tinggal kita berdua je ni'

aku dengan zahirah cepat-cepat pegi busstop kat depan yenepoya.following points were things which happened around me.


** bila bas sampai,aku tengok..ada satu je seat kosong.sebelah seat kosong tu,ada pakcik tua duduk.waktu bas bergerak..aku terjerumus kedepan.pakcik tua tu pandang aku..bangun,and suruh aku n zahirah duduk kat seats yang dia duduk.pakcik tu dah tua okay.tapi aku duduk jugak sebab aku tak breakfast plus bas tu goyang dashat sangat.

**sampai kat pumpwell,bas berhenti.kami kena tukar bas lain pulak.bila masuk bas kedua,sekali lagi seats macam penuh.aku dah bayangkan aku berdiri sepanjang jalan.tapi tiba-tiba sorang lelaki muda bangun dan suruh aku n zahirah duduk.sekali lagi terharu.

**masa nak sampai state bank,bas tu lalu tepi masjid.pastu tiba-tiba bas berhenti sekejap.konduktor bas turun dari bas,lari-lari anak..pegi kat kotak derma tepi masjid,masukkan duit.

**kat tepi masjid ada seorang peminta sedekah.konduktor bas berhenti pulak dekat peminta sedekah tu,bagi duit.





well guys..berapa banyak pengajaran kita boleh ambil dari empat benda ni?



tepuk dada,tanya diri sendiri.








No comments:

Post a Comment